HANDELSBETINGELSER OG PERSONDATAPOLITIK
Alle sager bliver som udgangspunkt pålagt et fejlsøgningsgebyr på Kr. 250,- som dækker den tid det tager at bekræfte en fejl, eller hvis det skal undersøges om der er yderligere fejl eller årsager til den pågældende fejl. Hvis du vælger at få repareret din enhed hos Capion computer Care så er fejlsøgning gratis. Det er muligt at betale et ekspresgebyr på Kr. 350,- for at få løst en opgave/reparation med det samme. Det betyder at vi tager opgaven på bordet med det samme. Det er ikke altid muligt at bestille ekspres, da det afhænger af travlhed. Såfremt du har godkendt en reparation, er det ikke muligt efterfølgende at annullere reparationen, da alle sager/reparationer er omfattet af en omkostning i forbrugt tid eller ved bestilling af specielreservedele. Reparationer eller varer der ikke er afhentet inden for 90 dage, trods gentagne henvendelser på telefon, SMS og e-mail vil blive skrottet. Capion Computer Care dækker hverken helt eller delvist for tab af hardware, software eller data. Capion Computer Care, tager ikke ansvar for defekt eller fejlbehæftet udstyr der indleveret på et af vores værksteder. Herunder pludselig opstået fejl eller mangler på indleveret udstyr. Capion computer Care er ikke ansvarlig for den data der ligger på den eller de indleverede enheder. Vi anbefaler altid at tage backup inden indlevering eller at man som kunde tilkøber en backup ved indlevering. Ved backup af kundedata eller genskabelse af kundedata fra defekte enheder, vil dataen kun være tilgængelig i Capion Computer Cares system i op til 14 dage efter at enheden er afhentet af kunden. Dataen gemmes kun for at give kunden en rimelig chance for at nå at kontrollere at alt data er genskabt/backed up. Kundedata bliver opbevaret på individuelle diske, opbevaret i aflåst sikkerhedsskab. Dataen bliver forsvarligt slettet/formateret senest 14 dage efter fakturering/afhentning af produktet. Alle reparationer er som udgangspunkt omfattet af 30 dages garanti, derefter gives der KUN den garanti som producenten giver på en pågældent produkt, enhed og lignende. Efter 30 dage bortfalder Capion Computer Cares garanti derfor på alle ydelser og reparationer! Hvis der efter afhentning af PC eller MAC hos Capion Computer Care, er blevet lavet ændringer i hardware, eller er der blevet installeret software, opdateret drivere eller andre ændringer, så bortfalder 30 dages garanti øjeblikkeligt. I visse tilfælde kan der være tale om begrænset garanti ex. ved reparation af i forvejen skadet produkter, herunder lodning, limning etc.
Der gives som udgangspunkt ikke garanti på softwareinstallationer, herunder styresystem som MAC OS eller Microsoft Windows, Office etc. Dette skyldes at de fleste fejl opstår ved installation af 3. partsprogrammer eller ikke opdateret systemer. Capion Computer Care tilbyder dog uden beregning at undersøge fejlen, såfremt det er sket inden for rimelig tid (få dage) efter udlevering af udstyret. Alle reparationer og ydelser kan betales ved afhentning på nedenstående måde: - Kontant - Mobile Pay - Bank overførsel Som kunde hos Capion Computer Care, har du mulighed for at abonnere på vores nyhedsbrev. Det er gratis at tilmelde sig nyhedsbrevet. Du kan nemt og enkelte afmelde dig nyhedsbrevet ved at klikke i bunden af nyhedsbrevet ”afmeld” Det er muligt at få tilsendt en færdig reparation med Post Nord. Priserne afhænger af vægt og størrelse. Som udgangspunkt skal sagen betales inden den kan sendes retur til kunden.
Rentelovens § 9b (rykkergebyrer fra private virksomheder) vil blive benyttet hvis sidste rettidige indbetalingsdag ikke overholdes af dig som kunde hos Capion Computer Care. Dvs at der pålægges 100 kr. i gebyr hvis sidste rettidige indbetalingsdag ikke overholdes. Sammen med anden rykker vil der blive opkrævet yderligere 100 kr. i rykkergebyr og hvis du er erhvervsdrivende vil der også blive opkrævet et kompensationsgebyr på 310 kr. Sammen med tredje rykker vil der blive opkrævet yderligere 100 kr. i rykkergebyr. Der vil også blive pålagt morarenter af alle forbrugere som er kunder hos Capion Computer Care eftergældende lovgivning hvis sidste rettidige indbetalingsdag ikke bliver overholdt. Efter tredje rykker vil din sag blive sendt til inkasso!
Du som kunde accepterer automatisk disse salgs- og leveringsbetingelser når du mundligt eller skriftligt har godkendt prisoverslag som er givet af Capion Computer Care, enten fra telefonnummer 23340693 eller fra emailadresse mail@capioncomputercare.dk.
Persondatapolitik og samtykkeerklæring
Som led i samhandelsforholdet vil Capion Computer Care som dataansvarlig indsamle og behandle en række personoplysninger om dig som Kunden. Behandlingen vil ske i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler i persondata-forordningen, herunder som gennemført og suppleret i databeskyttelseslovgivningen. De data om Kunden, der behandles omfatter typisk oplysninger som: – Navn – Adresse – Telefonnummer – E-mail – CVR nummer – Virksomhed. Vi registrerer og videregiver kun dine oplysninger i det omfang det er nødvendigt for, at kunne levere ydelsen og varerne til dig. Det kan f.eks være oplysninger til: – Post Nord i forbindelse med fragt. – Bricksite ved modtagelse af generel mail, faktura, prisoverslag, kvittering eller nyhedsbrev. – SMS gatewayudbyder ved kontakt til dig kunden omkring en sag. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Capion Computer Care har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.Oplysninger afgivet til www.capioncomputercare.dk sælges på ingen måde videre til tredjemand. Som registreret hos Selskabet, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelser og spørgsmål vedrørende denne persondatameddelelse kan rettes til mail@capioncomputercare.dk eller via telefon 23340693. Medfører din henvendelse ikke en afklaring kan en eventuel klage herefter rettes til Datatilsynet. Du finder den aktuelle kontaktadresse på Datatilsynets hjemmeside datatilsynet.dk Som kunde hos Capion Computer care giver du Selskabet samtykke til at behandle oplysninger herunder personfølsomme oplysninger, som redegjort for i denne erklæring. Alle priser på websitet angives uden moms da Capion Computer Care er en PMV virksomhed. Ved afhentning af repareret enhed på Capion Computer Cares adresse, modtager vi følgende betalinger: Kontant, MobilePay, Bank overførsel Alle produkter og ydelser har 24 måneders reklamationsret i forhold til købeloven. Endvidere tilbyder vi op 60 dages garanti på reparation. Reklamationsretten betyder at man som kunde har ret til at klage over mangler ved varen i to år fra varens levering. Man kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet. I de første 6 måneder gælder den såkaldte formodningsregel, som betyder, at de fejl og mangler, der viser sig indenfor den periode, formodes at have været der på afhentnings tidspunktet. I det tilfælde reparerer capioncomputercare.dk derfor din enhed inden for de første 6 måneder. I de efterfølgende 18 måneder er det din kunden, som skal bevise, at fejlen var til stede på afhentnings tidspunktet. Kan køberen bevise dette, vil capioncomputercare.dk reparere pågældende enhed eller give pengene tilbage. Reklamationsretten bortfalder ved forkert anvendelse ex.: tab, slid, uautoriseret brug eller reparation, manglende vedligeholdelse. Reklamationer skal meddeles til capioncomputercare.dk inden 8 dage efter det tidspunkt, hvor fejlen blev – eller burde være blevet – konstateret. Åbenlyse fejl og mangler, som burde være konstateret ved modtagelsen af indleverede enhed eller lignende og skal altid meddeles inden 8 dage efter modtagelsen. Vi forbeholder os retten til at udbedre fejl og mangler på en repareret enhed, eller ombytte til et tilsvarende produkt. Der ydes ingen form for erstatning. capioncomputercare.dk er uden ansvar for enhver forsinkelse som følge af afhjælpningen eller ombytningen. Software fejl er ikke indbefattet af garantien og kunden skal betale for udbedring af disse. Ved behov for service, kan vores teknikker kontaktes på mail@capioncomputercare.dk Det er vigtigt at du beskriver problemet nøje for at vores teknikker kan hjælpe dig bedst muligt. Test og fejlsøgning fortages normalt i løbet af 2-3 hverdage. Konstateres fejlen på hardwaren, ombyttes produktet. Såfremt varen er udgået vil den blive ombyttet til et tilsvarende eller bedre produkt. Betingelser for reparationer: Software fejl er ikke indbefattet af garantien og kunden skal betale for udbedring af disse. E-markedsføring: Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev pr. e-mail. Nyhedsbrevet indeholder tilbud og relevant information. Nyhedsbrevet modtager du kun ved tilmelding via vores internetside. Såfremt du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du afmelde dig via websitet: www.capioncomputercare.dk eller i bunden af e-mailen ved at klikke ”afmeld”.
På www.capioncomputercare.dk bruges logstatistik. Det betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistik anvendes med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Oplysninger om virksomheden: Capion Computer Care er en PMV virksomhed som er drevet af Danni Capion Rasmussen. Capion Computer Care har beliggenhed er Præstestræde 2, 4700 næstved. Der er ingen fysisk butik, kun et computerværksted. Der kan kun rettes telefonisk henvendelse indtil aftale er indgået.